onsdag 7 mars 2012

Sista arbetsdagen, hemlängtan och fiske

Dessa tre arbetsveckor har gått otroligt fort. Det känns som om det var igår vi fick en rundtur av Toyota på fredagen vi kom till Kampala, men tre veckor har alltså passerat och endast den sista arbetsdagen nu på Fredag kvarstår. Det är ju Womens Day idag, som Scott har beskrivit i ett tidigare inlägg och det är en ledig dag för Ugandierna.

Men vår sista arbetsdag på Toyota är inte mycket av en arbetsdag, skall nämnas. Vid elva tiden så skall vi ha ett möte med platschefen Dino om vår tid där, vad vi anser bör förbättras eller ändras på och dylikt. En typ av feedback session. Efter att vi har haft vårt möte så skall vi samla ihop verkstadsgruppen, tacka för vår tid där, ta kort och sen så har jag anordnat med servicechefen Bobbi om att bjuda alla på dricka, som en typ av fin avskeds gest. Även om det ska bli skönt att sluta och kunna rikta in sig på de sista dagarna med nöje som vi har framför oss, så kommer man fortfarande att sakna folket på Toyota och hur bra man har blivit behandlad där.

Nog om det! Jag skrev i ett tidigare inlägg att hemlängtan börjar krypa sig på och visst gör den sig påmind allt oftare. Man längtar efter sin egen säng, sin bil, vardagen i Sverige och Sverige överlag. Borta bra men hemma bäst?

Tiden kommer dock att gå fort, de sista dagarna så har vi enbart nöje framför oss. Jag, Adam, Oliver och Magnus skall iväg och fiska på Lake Victoria efter nilaborre, något som Stefan och Anders hann göra innan dem åkte hem till Sverige. Lovord var vad dem hade att berätta om det – mycket napp, kul fiske och värt pengarna. Jag kan knappt bärga mig, det kommer bli lite annorlunda än att fiska gädda hemma, liksom.

Här kommer, som brukligt, några fler bilder!


Jag och Scott på en Boda Boda på Bussi Island. Anledningen till varför jag ser halvt förlamad ut i ansiktet och tummen är för att fotografen (Magnus) tog kortet lite för tidigt!



Fyra personer på ett uppdrag att rädda världen. Eller nja, kanske inte, men visst ser vi beslutsamma ut?




5 kommentarer:

  1. Hej!

    Ni se ut som de fyra muskatörerna, all for one!
    Män o kvinna with a mission! Härligt att se.

    Inväntar med spänning att höra mer om upplevelse på Bussi Island. En fråga då. Är det verkligen en ö? På google maps se det inte ut så. Undrar?

    Må så gott! Kram, Fiona

    SvaraRadera
  2. Ni gör rätt i att avsluta er vistelse med lite nöjen. Fiske i Victoriasjön låter kul och jag hoppas ni får napp.
    Det blir säkert vemodigt att ta avsked från kollegorna på fredag, sista arbetsdagen, men jag antar att ni säkert kommer att ha fortsatt kontakt mejlledes.
    Jag kan berätta att våren tog ett brake igår, för det kom faktiskt snö här i Göteborg. Men om man får tro meterologerna, så kommer våren på bred front till nästa vecka, lagom till er hemkomst.
    Njut nu riktigt av de sista dagarna!Ha det gott, Bengt

    SvaraRadera
  3. Scott...
    Du ville att jag skulle kommentera i alla fall en gång på bloggen...
    Jag saknar dig så jag blir galen...
    Å det hjälper inte direkt att de laddas upp bilder på dig...
    Har även dåligt samvete när jag ser den..
    För du behöver en klippning, behövde inte änns förstora bilden för att se dina toffsar haha!

    Var försiktig hjärtat, speciellt nu innan de e dags att äntligen komma hem!
    Älskar dig, Puss å Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att du kommenterar!
      Saknar dig oxå, men det behöver du inte ha.. Du får ta å klippa mig när jag kommer hem!!

      Det ska jag vara!
      Älskar dig också, puss å kram!

      // Scott

      Radera
  4. Hej Jonas, du får jobba på med fisket för att spöa familjerekordet, 6 kg hitills, men tänk på att jag skall till Nordnorge i september, och där är allt under 10 kg småfisk! Hemma håller vi ställningarna och snön har smält bort. Stolarna i Scandinavium står redo för din hockeyabstinens. Jag går på matchen på tisdag och rapporterar som vanligt. Jag och Mamma är overhört stolta över din insats, och givetvis de fantastiska lärare som är med er och gjort detta möjligt, och Scott givetvis. De är guld värda! De och er egen inställning har givit er en resa som ni tar med er resten av livet, insikt! Sköt om er (Inget under 10 kg räknas!)Pappa

    SvaraRadera